Onze ondernemingen › Werkgebieden › Service
Van een koel- en verwarmingsinstallatie wordt verwacht dat deze altijd werkt. Dat doen ze ook, maar er kan altijd iets gebeuren dat een impact heeft op de werking ervan. Externe schokken, andere apparatuur die wordt toegevoegd of handmatige fouten. Lekkage van koelmiddel brengt kosten met zich mee voor het opvullen van het systeem en als er verontreinigende gefluoreerde gassen zijn, beïnvloedt dit de ecologische voetafdruk van de klant. Ongeacht hoe, wat of wie de oorzaak is van de veranderende omstandigheden, het moet aangepakt worden. Dat is de enige manier om onnodige en dure downtime of onnodige energiekosten te vermijden.
Een serviceovereenkomst betekent dat je bedrijf, in overeenstemming met de omvang van de serviceovereenkomst, een regelmatige service ontvangt.
Door preventief onderhoud uit te voeren, wordt ongewenste downtime vermeden. In plaats daarvan worden service, het vervangen van onderdelen en meer besproken met de klant.
Als de omstandigheden veranderen, als er een fout optreedt in de installatie of als de instellingen zijn veranderd, kan het energieverbruik onnodig hoog worden − of wordt de beoogde temperatuur niet in stand gehouden. Daarom is een regelmatige bedrijfsoptimalisatie ter plaatse nodig, of liefst met aangesloten eenheden die op afstand worden gemonitord. Zo worden afwijkingen onmiddellijk gedetecteerd.
Voor acute problemen bestaat er een storingsdienst. De aard en kosten hiervan hangen meestal samen met hoe de serviceovereenkomst is opgesteld.